donderdag 17 januari 2013

Uitkijk 13

Lieve vriendinnetjes en vriendjes, - - - - - - - - - Smile, life is beautiful :) Ik weet niet hoe het er nu in Nederland uitziet (waarschijnlijk grijs en saai) maar hier is het prachtig. De wereld is een mooie plaats, speciaal voor ons gemaakt :) God heeft het voor jou (ja echt waar ook voor jou) en voor mij gemaakt. Zodat wij op de aarde konden komen en geluk kunnen ervaren. Ervaar je geluk? ja, high five. Nee, neem dan even een momentje om te denken waarom niet. God heeft ons alles gegeven om gelukkig te zijn. Hij verteld het mij elke dag om gelukkig te zijn. Ik lees dit in de Schriften, het boek van Mormon in het bijzonder. Dit boek verteld mij hoe ik geluk kan voelen en door het te lezen voel ik geluk. Een win-win situatie. Deze week gingen we langs deuren en we werden binnen gelaten bij door een mevrouw. Ze ging een beetje chagrijnig tegenover ons zitten en vroeg wat we wilde. We zeiden een gebed en deelde de herstelling met deze mevrouw. Langzaam maar zeker ging ze steeds positiever kijken. Wat bleek: normaal was deze mevrouw tot laat aan het werken op haar kostgrondje. Die dag besloot ze eerder naar huis te gaan, waarom wist ze niet. Deze mevrouw heeft een bloedhekel aan "kerkmensen", ze liet ons binnen, waarom wist ze niet. - - - - - - - - - Nadat wij verteld over de zegening van de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen. Over de eeuwige waarheid die wij verkondigen begreep deze mevrouw waarom ze eerder thuis was gekomen en waarom ze ons binnen liet. Na het gebed dat wij hadden gezegd verzachten de Heilige Geest haar hart waardoor zij luisterde naar ons. Door die zelfde Geest voelde zij wat wij kwamen doen, zij voelde het in haar. Ze wilde graag dat we snel weer langskwamen :) - - - - - - - - - Het is geweldig hoe een houding van iemand kan veranderen als hij;/zij de Heilige Geest voelt. Gods liefde is voelbaar voor iedereen en iedereen zal het ook herkennen. We hoeven het maar te willen :) - - - - - - - - - Sta open voor God en Hij zal u wonderen laten zien! 2 Nephi 27:23 "Want zie, Ik ben God; en Ik ben een God van wonderen; en Ik zal de wereld tonen dat Ik dezelfde ben, gisteren, heden en tot in de eeuwigheid; en Ik werk alleen onder de mensenkinderen volgens hun geloof". - - - - - - - - - Geloof en je zal zien dat Hij is - - - - - - - - - Geniet van de week, geniet van het leven ;) - - - - - - - - - Liefs, Elder Thomas Bechan