donderdag 17 januari 2013

Uitkijk 12

Lieve vriendjes en vriendinnetjes, - - - - - - - - Hoe gaat het met jullie? Goed? ah gelukkig :) met mij gaat het geweldig. Het nieuwe jaar is begonnen en het begint goed!! Afgelopen week is Elder Jex zijn fiets flink wat keren kapot gegaan.. Ik heb op een dag wel 4x zijn band vervangen, maar wegens Chinese kwaliteit ontploften die banden redelijk snel. Hierna vond ik het mooi geweest en heb ik de jongen geleerd hoe hij zijn band kan vervangen. Ondanks dit hebben wij contact kunnen leggen met een geweldig lieve mevrouw en haar man. Toen wij met haar spraken over de Herstelling van het Evangelie van Jezus Christus, vertelde zij ons dat terwijl ik tot haar sprak ze haar hart lichter voelde worden. Dat een last die op haar hart lag (die ze ervoor niet zo had opgemerkt) op getild werd. Het was een geweldige ervaring! Bij deze mevrouw (zuster Marie) kon je in haar ogen zien dat ze het begreep wat we zeiden en met mijn hart kon ik voelen dat de Heilige Geest haar vertelde dat wat wij deelde belangrijk is. Afgelopen zondag was ze met haar man in de kerk en ze vonden het geweldig! komende woensdag gaan we weer bij ze langs, kijk er nu al naar uit. - - - - - - - - Ik wens dat een ieder van u een goed jaar zal hebben en dat wij voorspoedig mogen zijn!! Dat het geluk mag brengen en dat iedereen dit geluk kan delen met andere. In het boek van Mormon spreekt het in simpele, toch duidelijk taal wat wij kunnen doen om voorspoedig te worden. In het boek Helaman 4:15 zegt het: "En het geschiedde dat zij zich bekeerden, en naarmate zij zich bekeerden, begonnen zij voorspoedig te worden". Voorspoed en geluk zijn een keuze die wij maken. We kunnen kiezen om voorspoedig te zijn en God, de bedenker van alles, heeft ons verteld hoe wij hiervoor kunnen kiezen. Bekeren is de key, bekeren betekend bewust ons leven veranderen zodat deze overeenkomt met wat Hemelse Vader van ons vraagt. De keus is aan u. "En zij zijn vrij om vrijheid en eeuwigleven te kiezen door de grote Middelaar van alle mensen, of om gevangenschap en dood te kiezen, naar de gevangenschap en macht van de duivel" (2 Nephi 2:27) - - - - - - - - Helaas ben ik mijn camera deze week vergeten dus dat komt volgende week dan maar!! - - - - - - - - Lobi, Elder Thomas Bechan