zondag 28 juli 2013

Koewarasan 15

Beetje de schrifttekst van de week voor mij:
Alma 26:12
"Ja, ik weet dat ik niets ben; wat mijn kracht aangaat, ben ik zwak; daarom zal ik niet op mijzelf roemen, maar ik zal in mijn God roemen, want in zijn kracht vermag ik alle dingen; ja, zie, wij hebben vele grote wonderen in dit land verricht, waarvoor wij zijn naam eeuwig zullen loven." 
Best duidelijk denk je niet. Hoe langer ik op zending ben, hoe beter mijn "zendingsvaardigheden" worden. De contradiction hierin is dan dat hoe langer ik op zending ben, hoe meer ik er achter kom dat ik zelf gewoon weg niets kan doen. Eerlijk probeer maar eens Godswerk te doen zonder de hulp van God, het gaat voor geen meter. LV 50:17-20 legt dit principe eigenlijk uit. Deze week zijn we best veel mensen tegen gekomen die slecht Nederlands spreken dus dan moet het maar in Sranan-Tongo. Mijn collega spreekt totaal geen Sranan, en ik ben nou ook niet gezegd vloeiend. Maar dan kan je duidelijk zien hoe de Geest met mensen communiceert. "Daarom begrijpen hij die predikt en hij die ontvangt elkaar en beiden worden opgebouwd en verblijden zich tezamen". Het is een geweldige ervaring wanneer de Heilige Geest tot iemand zijn verstand spreekt. 
Mensen herkennen deze invloed, ze herkennen de invloed van God op een of andere manier. Allemaal hebben wij die invloed gehad. Wij waren voor dit leven bij God. Toen wij naar de aarde kwamen is deze herinnering van ons weg genomen zodat wij beter in staat zijn om te leren en meer op onze Vader te gaan lijken. Doordat we het gevoel eerder hebben gevoeld herkennen we het. Als je er naar opzoek gaat kan je het vinden. Een ieder die een bewuste herinnering heeft aan de Heilige Geest en het gevoel dat het brengt zal dat gevoel meer willen. En daarom ben ik op zending, ik ben geroepen door een levende profeet in opdracht van God om mensen te helpen de invloed van God te voelen en ze dan op weg te helpen naar Huis. 
Heb helaas geen tijd meer vandaag maar denk er eens over na wat voor roeping God u heeft gegeven (Leer en Verbonden afdeling 4). Succes met het vervullen ervan!
Lobi,
Elder Thomas Bechan



Me and Elder Job

Me and Elder Garcia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten