maandag 5 augustus 2013

Koewarasan 17

Deze week las ik iets in het boek Mozes wat echt mijn ogen opende. In Mozes 7 spreekt de Heer met Henoch en God aanschouwt de goddeloosheid der wereld. In vers 28 begint het: "En het geschiedde dat de God des Hemels de overigen van het volk aanschouwde, en Hij weende; en Henoch getuigde ervan, zeggende: Hoe komt het dat de hemelen wenen en hun tranen storten zoals de regen op de bergen?" "En Henoch zeide tot de Heer: Hoe komt het dat Gij kunt wenen daar Gij heilig zijt en van alle eeuwigheid tot alle eeuwigheid?" Bij die gedachte stond ik even verbijsterd. God, de Almachtige die woont in de hemel. DE HEMEL! waar er niets is dan vrede, blijdschap en gemoedsrust. God heeft alle reden om zich voor eeuwig en altijd oneindig gelukkig te voelen. Maar ondanks dat weent/huilt Hij. De Almachtige Vader huilt wegens onze ongerechtigheid. Als je verder leest zal je zien in vers 32 wat de Heer Henoch antwoord op zijn vraag. "Zie dezen uw broeders; zij zijn het maaksel van mijn eigen handen" Hij huilt omdat Hij ons gemaakt heeft, Hij huilt omdat Hij van ons houdt. Ik wist natuurlijk al lang dat God van mij hield maar dit raakt mij, diep in mij raakt het mij. Dit heeft mij geleerd dat een ieder om mij heen, elke lopende ziel een kind van God is. En dat Hij kan huilen wegens de verkeerde keuzes die wij maken. Het is mijn taak om de mensen te helpen te bekeren zodat God wellicht minder tranen om ons zal laten. 
Dit voorbeeld van liefde heeft mij erg geraakt en aangemoedigd om zelf meer liefde voor de mensen om mij heen te hebben. Als god die Heilig is verdriet kan hebben wegens verkeerde keuzes van mensen, behoor ik dan niet het zelfde te hebben? Als God blijdschap heeft over goede keuzes van mensen, behoor ik dan niet het zelfde te hebben?

Deze week was een week! 2 onderzoekers broeder Michael en zuster Amania. Zr Amania komt al 5 jaar naar de kerk zo alleen ze kan niet gedoopt worden want br Michael wilde nooit trouwen. Maar een paar weken geleden begon hij het Boek van Mormon te lezen. En sindsdien kan je de verandering zien in hem. Hij wilt nu ook huwen met zuster Amania. Het Boek van Mormon heeft (indien het met een gelovig hart wordt gelezen) een kracht in zich. Die mensen de mogelijkheid geeft om de Geest van God te voelen en daarop te kunnen reageren. Wat leidt tot bekering (het volgen van God's wil) wat op zijn beurt weer leidt tot vrede, gemoedsrust en blijdschap! Zelfs meer dan je nu al in je leven hebt, ja er is werkelijk meer dan je nu ervaart mam :) Komende week moeten we weer naar Frans Guyana en is er ook een zone-conferentie! kijk uit naar komende week, maar kijk eigenlijk uit naar elke week!

Lieve broeders en zuster, Het leven is mooi.
Lobi,
Elder Thomas Bechan


Geen opmerkingen:

Een reactie posten