maandag 19 november 2012

Uitkijk 7

Lieve vriendjes en vriendinnetjes, - - - - - - - - - - - - Deze week was echt maf gewoon. Maar natuurlijk zoals altijd wonderbaarlijk leuk ^^ de week begon op dinsdag en toen was het Diwaly, Hindoestaans lichtfeest!! Alle mensen in de gemeente vonden dat ik daar ook aan moest doen want ja, ik ben soort van hindoestaan natuurlijk.. Maar goed dat terzijde, we (Elder Warner en ik) hebben het wel "gevierd". Bij zuster van Dijk (die vorige maand gedoopt is) hebben wij kaarsjes aangestoken en het hele huis versierd en daarna heerlijke roti gegeten!! Met een les de avond beƫindigd en het was geweldig! Helaas zit ik door omstandigheden nu in een pauper internetcafe en kan ik geen foto's sturen.. Maar dat komt dan volgende week!! (nog een reden om volgende week weer te lezen) , - - - - - - - - - - - - Verder hebben we veel lessen gedeeld en guess what!!! 2 onderzoekers Orlando & Gerda gaan trouwen!!!!!!!! Hier schijnt een gigantisch proces aan vooraf te zijn gegaan. Orlando was een alcoholist en Gerda was/is een leuke vrouw. Gerda weet dat de Kerk van Jezus Christus van de Heiligen der Laatste Dagen de juiste kerk is. Gerda wilde dat Orlando ook naar kerk kwam. Ze heeft hiervoor maanden gebeden! maanden naar de kerk gegaan en schriften gelezen! Ergens op een bepaald punt zijn haar gebeden gehoord!!! Orlando realiseerde dat hij moest ophouden te drinken omdat hij anders Gerda kwijt zou raken. Dus hij ging stoppen!! Hij ging mee naar de kerk!! en nu gaan ze trouwen!!!! :D Het is geweldig hoe Hemelse Vader gebeden verhoord van zijn kinderen, zelfs als het onmogelijk lijkt helpt hij ons!!! , - - - - - - - - - - - - Verder op woensdag een awesome les met leden gedeeld bij een onderzoeker thuis!! leden zijn zoveel beter in zendingswerk dan wij zijn!! Dus bent u lid van de kerk van heilige der laatste dagen, zit u achter u pc? Bel de zendelingen en zeg: Ik ga mee langs afspraken met onderzoekers!! U kunt echt het verschil maken ik getuig ervan!!!! Vrijdag ben ik naar Frans-Guyana geweest!! dat was echt maf maf. Border hopping noem ik het. 2uur naar de grens rijden. Bootje de rivier over. Nieuwe visum voor Suriname aanvragen (dat was de reden van de reis). Bootje terug. 2 uur terug rijden. Maar was best een leuke ervaring nog!! Foto's komen dus volgende week. Neem ik eindelijk veel foto's kan ik ze niet sturen door omstandigheden. , - - - - - - - - - - - - Verder deze week veel lessen gedeeld, echt veel!! het is zo fijn om met God bezig te zijn. Dan in het bijzonder om andere mensen met God bezig te zien zijn. Te zien hoe het hun blijdschap en troost geeft!! Op zaterdag zijn een we met alle zendelingen een bos te lijf gegaan!! Een lid in Wanica had een perceel dat schoon gemaakt moest worden. Dat perceel was echt net een oerwoud gewoon!! Dus wij met zijn alle met een houwer (kapmes/Machete) en hakbijlen het bos te lijf gegaan! het was echt super om met zo'n kapmes te werken, me handen zitten vol blaren maar het werk is gedaan!! het bos is met de grond gelijk gemaakt ^^, - - - - - - - - - - - - Wat we vandaag gedaan hebben is de reden voor mijn omstandigheid om in een pauper internetcafe te zitten en geen foto's te kunnen sturen. We gingen naar Brownsberg. Dat was ook echt SUPER leuk!! watervallen gezien (men dit is echt de domste week om geen foto's te kunnen sturen..) er was ook een liaan die het uitschreeuwde om beklommen te worden. Dus ging ik als Tarzan dat ding in. Na zo'n 3/4meter dacht ik, oh misschien is het toch niet zo heel veilig dit.. dus ging ik maar weer naar beneden!! Toen bij een waterval aangekomen riep die waterval naar me: Kom beklim mij!! Dus ik die waterval op!! ik boven gekomen zegt een Elder doodleuk: "He er staat hier een bord verboden te klimmen". Oeps.. Dus ik weer braaf naar beneden. Ik vrees dat de inner Surinamer langzaam maar zeker in me naar boven komt (de uiter Surinamer ook, wordt echt bruin hier zie foto's volgende week). Versta bijna alles in Sranan-Tongo nu, volgende stap het leren spreken van alles dus ben nu kleine zinnetjes aan het proberen!! , - - - - - - - - - - - - Kort samen gevat het is geweldig hier!! ik hou van wat ik doe, mensen gelukkig maken. Ik hou ervan om te werken voor mijn Hemelse Vader en te doen wat hij wilt dat ik doe! Daarin kunnen wij (als Zijn kinderen) waar en eeuwig geluk vinden! , - - - - - - - - - - - - Oh wauw das best een lang verhaal zo.. hoop y'all enjoyed it! , - - - - - - - - - - - - Lobi, Elder Thomas Bechan, - - - - - - - - - - - - Po box 2932, Paramaribo, Suriname South America

Geen opmerkingen: