maandag 31 december 2012

HAPPY NEW YEAR!!

HAPPY NEW YEAR!! - - - - - - - - - Zo is dat ook gezegd.. - - - - - - - - - Ook nog vrolijk kerst hoop dat iedereen een geweldige tijd heeft door kunnen brengen met familie en vrienden :) Zeker nu ik op zending ben merk ik hoe belangrijk waardevolle mensen in het leven zijn. Met kerst mis je iedereen dan net iets meer. Maar gelukkig heb ik mijn "tijdelijke" familie hier: de Elders. Deze kerst hebben we bij een Amerkikaans gezin doorgebracht, flink wat eten een 1 film. We hadden er afgelopen maandag om gevoetbald. Onze south-zone (zuidelijke zendingsgebied Suriname) wilde Rio zien, de north-zone wilde Brave zien. Na een verhitte strijd waarin we met alle krachten gestreden hebben, moesten we onze meerdere erkennen in de tegenstander. Eind stand: 8-9 voor the north-zone. Eenmaal bij de Amerikaanse familie hebben we doodleuk Rio lopen kijken omdat de kinderen Brave eng zouden vinden... Maar was een leuke film en goede tijd met iedereen. - - - - - - - - - Deze week zijn Elder Jex en ik verhuist naar een nieuw appartement. Het is iets kleiner, ongelofelijk chaotisch nog (we gaan het zo opruimen) maar wel heel knus. beetje een vakantie gevoel krijg ik ervan. - - - - - - - - - We hebben door deze verhuizing en kerst niet zoveel zendingswerk kunnen doen maar op de dagen dat we het wel deden was het geweldig. We hebben een "nieuw iemand" gevonden! Een jongen met een Hindoe geloof die hier geen voldoening uit kon halen. Ik weet dat als hij naar ons luistert en doet wat God van hem vraagt hij gelukkig en voldoening zal krijgen. Dat is de kracht van het Herstelde Evangelie, het komt van God. Het is God zijn manier om ons te vertellen hoe wij gelukkig kunnen leven hier en het leven hierna. Dus waarom zouden we dat niet volgen? God heeft alles bedacht, de aarde, het leven, en het heilsplan. Iemand die alles bedenkt weet precies hoe het in mekaar steekt en hoe dingen werken. Als God ons verteld dat "naar rechts gaan" ons gelukkig maakt, ga ik naar recht. Ik wil jullie aanmoedigen om het zelfde te doen :) je zal een verandering in je leven zien :) - - - - - - - - - Iedereen doe voorzichtig met vuurwerk, we hebben 10 vingers en laten we dat zo houden ;) Ps zal waarschijnlijk gek zijn om geen vuurwerk af te steken dit jaar. - - - - - - - - - Tot slot heb ik nog 1 ding wat van mijn hart moet. Ik heb begrepen dat Daniel Peschier en Emma Peschier-van der Put afgelopen week getrouwd zijn. Ik wens jullie het aller beste en het eeuwige geluk toe :) jullie zijn geweldig!! - - - - - - - - - Tot de volgende week maar weer, Liefs, Elder Thomas Bechan