maandag 10 december 2012

Uitkijk 10

Lieve vriendjes en vriendinnetjes, - - - - - - - - - - - GUESS WHAT, nee dit gaan jullie waarschijnlijk niet kunnen raden. Ik ga het gewoon zeggen. Ik heb mijn transfer call gekregen en ik blijf in Uitkijk voor tenminste de komende 6 weken. Maar nu komt het: Ik ga een nieuwe Elder trainen, Elder Jex. "Trainen" is letterlijk wat het betekend, ik ga deze Elder leren en helpen hoe hij een Elder moet zijn. Hoe zendingswerk gaat, hoe mensen aan te spreken, hoe lessen te delen, hoe uitnodigingen te geven, of ook wel hoe hij mensen kan helpen tot Christus te komen. Kort gezegd: een hele opgave!!! Ik ben zelf net 3 maanden hierzo (2 transfers) en dan vraagt de Heer dit van mij!! Ben echt zenuwachtig man.. Maar als de Heer iets vraagt, doet Hij het met een reden, dus ik moet niet denken maar gewoon gaan met die banaan. Dus ik ben nu net klaar met trainen, mag ik meteen een ander trainen! Wel een hele goede groeimogelijkheid voor mij :) Ik weet dat als ik mijn best doe en Elder Jex ook dat wij de gemeente Uitkijk zeker van dienst kunnen zijn en kunnen helpen het koninkrijk Gods hier in Uitkijk op te bouwen!! - - - - - - - - - - - Dit gehele verhaal samengevat: Ik heb er zin in !! En ben ongelofelijk zenuwachtig. - - - - - - - - - - - Deze week was verder rustig. Veel met leden gesproken die moeite hebben met naar de kerk komen. Ze aangemoedigd om naar de kerk te gaan en ook voor hun zelf erachter laten komen waarom ze naar de kerk willen gaan. Waarom ik naar de kerk is het volgende: het maakt me gelukkig. Het maakt mij gelukkig te doen wat Hemelse Vader van mij vraagt. Hij vraagt namelijk dingen om ons te kunnen zegenen. Als wij bijvoorbeeld lief zijn voor iemand, voelen wij ons goed (een zegen) maar als wij iemand allemaal nare woorden toe roepen, voelen wij ons zelf ook niet goed (afwezigheid van zegen). Als God ons niet zegent betekend het niet dat Hij dit niet wil, maar het betekend dat wij het niet willen. Wij zijn dan niet bereid om zijn geboden te willen onderhouden. - - - - - - - - - - - Ik probeer het altijd een beetje zo te zien. Hemelse vader vertelt mij: oke Elder Bechan jij wilt graag naar bioscoop? Hier heb je wat geld ga maar naar de bios om een kaartje te kopen. Pak de tram, stap bij deze halte uit en loop 5minuten die kant op en dan ben je er :) Ik weet nu precies wat ik moet doen om die leuke film te zien in de bioscoop! Hemelse Vader heeft mij "geboden" gegeven (ga links, pak de tram, etc.). - - - - - - - - - - - Maar als ik er vervolgens voor kies om de bus te pakken of mijn halte te missen of de verkeerde kant op te lopen zal ik niet bij de bios aankomen!! Ik zal mijn film missen. - - - - - - - - - - - Veel leden die we spraken deze week klaagde tegen God. Ze zeiden dat er veel beproevingen in hun leven waren en ze het zwaar hadden. Ze wilde meer geluk in hun leven, ze wilde heel graag naar de film! Langzaam kwamen wij erachter dat deze mensen niet de geboden onderhouden en de schuld daarvan aan God geven. Ze wilde naar de film maar begrepen niet dat ze eerst met de tram moeten. Hopelijk hebben Elder Warner en ik de mensen een beetje kunnen laten zien dat ze om gelukkig te zijn, de geboden moeten onderhouden. - - - - - - - - - - - Hoop dat mijn verhaal beetje klopt want heb heel snel getypt en geen tijd om terug te lezen :P dus als er fouten zitten, vergeef mij ;) - - - - - - - - - - - Maar lieve mensen, dat was het voor deze week :) - - - - - - - - - - - Lobi, Elder Thomas Bechan- - - - - - - - - - -