maandag 17 december 2012

Uitkijk 11

Lieve vriendjes en vriendinnetjes - - - - - - - - - - Wat een week wat een week!! Orlando en Gerda zijn getrouwd!!! Het feest was echt geweldig. We hebben mee geholpen de kerk te versieren wat een werk was dat zeg xD maar Orlando en Gerda vonden het prachtig en daar gaat het uiteindelijk om.
Ik ben aan het trainen nu!!! Elder Jex maakt het prima volgens mij. Zijn Nederlands is nog niet zo goed, maar ja dat komt vanzelf wel ;) ooit, hoop ik, voor hem dan. Doordat hij nog niet goed Nederlands spreekt doe ik alles! Ik geef de lessen ik spreek de mensen aan op straat en er is nu geen Elder Fernandes of Elder Warner om me te helpen. Ik ben zo blij dat ik nu deze mogelijkheid heb, het helpt mij om een betere zendeling te zijn en om meer de Heilige Geest te voelen. Ik ben zo dankbaar dat ik hier mensen mag vertellen en helpen begrijpen wat mij gelukkig, echt echt gelukkig, maakt in het leven. Zodat zij dit voor hun zelf kunnen toepassen :) - - - - - - - - - - We onderwijzen nu een man die echt zat te wachten op ons. Hij lag op de bank te denken wat hij nou met zijn leven moest (hij is net uit een rehab kliniek en het ging heel moeilijk) en toen klopte wij op de deur. Hij was echt dankbaar dat wij langskwamen en we hebben hem een Boek van Mormon gegeven. Vandaag gaan we weer langs om meer met hem te praten!! - - - - - - - - - - Dat is de kracht van het Boek van Mormon, het maakt gelukkig. Dat is het doel ervan om ons op dit leven gelukkig te maken en in het leven hierna. Het is geweldig :) we hebben hier op zending een schema om BvM te lezen. elke 90 dagen hebben we het uitgelezen!! Moet nog 2 hoofdstukken vandaag en dan is het uit! Het is een geweldige ervaring geweest voor mij :) en ik wil jullie aanmoedigen het zelfde te doen. Zie voor jezelf maar hoe het voelt :) - - - - - - - - - - Over Elder Jex, hij is echt heel aardig :) hij komt uit Provo, Utah en is echt een Utah boy. Heb geen andere manier om het uit te leggen. Maar hij is echt goed! hij doet zijn best en dat is wat belangrijk is :) als hij zijn Nederlands beter onder de knie krijgt gaat hij vast geweldige lessen delen :) nu deelt hij zijn getuigenis na iedere les en dat doet hij echt met de Geest :) enige ding is dat wanneer hij lacht, hij er een beetje raar/eng uitziet kijk maar op de foto.
mensen dat was het alweer! Lobi, Elder Bechan

Geen opmerkingen: