dinsdag 25 september 2012

Suriname


Heey lieve vriendjes en vriendinnetjes,

IK BEN IN SURINAME!! Zit nu achter een pc in een of ander vaag internet cafeetje in Paramaribo. We zijn hier vandaag omdat ik nog wat spulletjes nodig had.

Uitkijk is echt geweldig!! en het gebied is gigantisch groot, ongelofelijk warm, belachelijk veel eten en uitermate gezellig ^^ Het gebied is zo groot dat we 1 onderzoekster hebben die meer dan uur weg fietsen woont!! bijna in Groningen (nee niet groningen groningen, maar suriname groningen) maar die onderzoekster (Zuster van Dyke) wordt zaterdag gedoopt ^^ hoe awesome is dat no? :)
De mensen hier zijn echt super super super vriendelijk :) heel hartelijk en open echt super fijn. De mensen in de wijk zijn echt een familie en voel me er al helemaal thuis. Het is niet zo'n hele grote wijk maar ook niet heel klein. het is gezellig ^^.
De hitte is best wel aanwezig hier.. Zweet me te pletter als we weer eens moeten fietsen :P maar het is voor het goede doel en vind het niet zo heel erg (mits ik genoeg gedronken heb). Heb hier denk ik in deze afgelopen dagen meer gefietst dan in mijn gehele bestaan in Nederland. De eerste dag hebben we zo'n 60 kilometer gefietst (dacht dat ik in een plasje Elder zou veranderen zo erg zweten ik xD)
Veel lessen gegeven met Elder Fernandes mijn collega (zo meteen meer over hem) en dat gaat echt geweldig goed :) de Geest is echt goed aanwezig ^^ We zitten ook goed op 1 lijn tijdens de lessen is echt leuk om te merken. Zaterdag is er een dus doop dienst ^^ kijk er zo naar uit ^^
Elder Fernandes is echt geweldig!! Hij is echt een top Elder en super vriendelijk! voel me gezegend met hem als collega.
Volgende week volgen er foto's!!
Hoe meer ik hier bezig ben, hoe meer ik weet dat het waar is. Het evangelie is zo mooi en is echt echt waar. Ik kan het zien in de mensen hier, in hun leven maar vooral ook in hun ogen. Echt super om te mogen ervaren. Ik hoop dat Elder Fernandes en ik mensen mogen vinden waarbij hun ogen ook mogen schitteren!
Nog wat fun facts van de week: Gisteren was Elder Fernandes Jarig!! echt super Ame (lid van kerk zo'n 14 jaar) had een taart gebakken (foto's komen nog) en we waren bij 3 familie uitgenodigd. En wat denkt u Surinamers houden van koken. Heb 3 overvolle (lees Surinaamse) borden voorgeschoteld gekregen. Ik dacht dat ik zou ontploffen!! en heb et echt niet op gekregen. Maar wel heel lief dat iedereen zoveel eten deelt.
Mijn nickname hier is Elder Michael. Amy had het idee dat ik op Michael Jackson lijk dus vandaar.. xD
Verder hadden we een keer een lift van een familie naar huis gekregen want het was al laat, kregen we een klapband.

Ik weet dat wat ik doe de wil van God is ^^ en dat ik mensen gelukkig kan maken op deze manier!

Kort samengevat, I'm Happy hier.

oh het adres voor brieven is trouwens:
PO BOX 2932
Paramaribo Suriname
South America

(volgens Elder Fernandes dan)

Liefs en groetjes!

Elder Thomas Bechan

PPS volgens mij waren er een aantal mensen jarig!! voor wie zich aangesproken voelen (ja je weet dat ik het tegen jou heb)
VAN HARTE GEFELICITEERD NOG ^^