zaterdag 1 september 2012

Provo week 2

Heey lieve mensen,

Week 2 van de MTC alweer en tijd gaat eindelijk wat sneller ^^ Hele drukke week gehad, veel les, veel leren, veel district leader zijn. Geprobeerd iedereen naar zijn zin te maken en is me aardig gelukt al zeg ik het zelf. De lessen zijn vooral over hoe ik onderzoekers kan helpen, lekker psychologie allemaal en dat bevalt ten zeerste ^^ Dinsdag was weer een general autority die kwam spreken, geen profeet jammer genoeg, maar een 70-tiger!! (voor mensen die niet weten wat het is, vraag maar aan mensen die wel weten wat het is :) ) hele sympathieke man, luistert naar de naam Perkins. Vertelde over hoe we wij naar de behoeften van onderzoekers kunnen werken, uiterst interessant natuurlijk!!
Oh nog iets ongelofelijks cools!!! Elder (tegenwoordig Josh) Bastian was er opeens zondag!! elke zondag hebben we temple walk (mogen we rondje lopen/chillen/genieten van/bij de tempel) Nog voordat ik het terrein van de Provo temple opwas werd ik opeens besprongen. Was echt fijn hem even weer te zien ^^ hij heeft een foto gemaakt van ons maar geen idee wat ie ermee gedaan heeft (niets raars hoop ik).
Vandaag ben ik naar Salt Lake geweest!! Daar de tempel in geweest! hele mooie tempel echt super mooi van binnen, voor de mensen die behoefte hebben zeker een aanrader ;) Zal proberen de foto's erop te zetten!! Weet nu ook eindelijk een beetje wat temple square zendingen (Misha) doen op hun zending. Uiterst aardige mensen :)
OH GUESS WHAT ik ben geen district leader meer.. Maar een Zone-leader!! een zone-leader is verantwoordelijk voor alle districts leaders, die weer verantwoordelijk zikjn voor hun zendingen in hun district. Kort gezegd ik ben nu hoofd verantwoordelijke voor +- 60 mensen!! JEEJ nog drukker schema, maar gelukkig is mijn companion Elder Hofmann (de zwitser) ook zone-leader en kunnen we de taken verdelen. Maar dat drukkere schema bevalt wel, vermoeiend maar satisfied (kan niet op nederlandse woord komen (nederlands denken is trouwens echt een opgave aangezien ik de enige Nederlands sprekende Zendeling op heel deze campus ben dus doe ik alles in engels)

Heb ook een aantal brieven en kaartjes gekregen van mensen!! super lief echt waar ^^ waardeer het ten zeerste en zal tijd proberen te vinden om iedereen persoonlijk iets terug te sturen! you people ROCK!! ^^

Love you all to pieces,
Elder Thomas Bechan

2 opmerkingen:

  1. Hallo lieve Thomas,

    Gepromoveerd naar ZONE leader, toe maar! Je carriere in je kerk gaat als een speer maar ik had niet anders verwacht. Als jij je immers ergens voor inzet doe je dat met hart en ziel....Ik ben heel blij dat je goed "geland" bent. Het is fijn om te lezen dat je gelukkig bent in en met wat je doet voor je kerk. Maar je weet dat de voornaamste eigenschap van Geluk vrede is...Innerlijke Vrede. Ik denk dat je dat gevonden hebt.

    Heb je nog een beetje vrije tijd om andere dingen te bezichtigen of wordt al je tijd opgeslokt door de kerk? Nooit geweten dat er in Provo ook een tempel was, alhoewel, ik realiseer me nu pas dat als ik van SLC naar Park City rijd ik onderweg idd nog een tempel tegen kom....De tempel in SLC heb ik al meerdere malen bewonderd, alleen kom ik natuurlijk niet op die plaatsen waar jij wel mag komen. Maarruh, geen NL-sprekende mensen?? Wij zijn wel eens rondgeleid door iemand die wel NL sprak maar dat was misschien toeval!

    Ik ken overigens dat gevoel van zoeken naar woorden in het NL, daar heb ik zelf ook wel eens last van. Maar dat komt ook allemaal wel goed.

    Je vertrek is zo snel gegaan dat ik geen tijd meer had om een weekendje SLC te plakken aan mijn a.s. reis naar Washington DC en Baltimore (van 9 t/m 13 sep), anders was ik je zeker komen opzoeken. Tijdens de reis er na ben je al weer weg uit de VS denk ik, die reis staat gepland rond 1 oktober ....

    Hoe reis je trouwens?? Wordt je met een bus gehaald en gebracht of moet je met het OV? OV is in de VS niet zo heel goed geregeld als bij ons...alhoewel het OV hier laat ook vaak de nodige steken vallen hahahahaha.

    Nou lieve Thomas, dit was het even voor nu. Ik zal proberen van de week een brief naar je te sturen. Voor nu een dikke knuffel van Ty, Mees en van mij ook nog een dikke kus, dag dag Thomas xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Thoom, alles gaat goed met ons; ik word door oma met alle liefde verzorgd, want ik heb mijn schouder helaas gebroken...auwauw; stom ongelukje, van oma's trap gevallen. Ja, diezelfde trap waar ik al 28 jaar rustig vanaf wandel....maar nu dacht ik ff 4 treden eerder vanonder eraf te kunnen springen, omdat tante Ain voor de deur stond na haar vakantie, maar ik ben toch iets te oud voor zulke stunts blijkt maar weer. Die eeuwige jeugd biedt schyn-zekerheid so enjoy your youth to the fullest my dear nephew <3.

    P.s. we zyn hard aan het sparen, want we willen een family-trip maken naar Sranang...in september 2013; ach times flies when we are having fun. Oma en ik hebben je al wat airmail gezonden, volgens the post office duurt het ong. 5 dgn voordat je het hebt. Dus voor 11/9!!!!
    Hugs and Kisses from Auntie Maryke Sultana Bechan ;) and keep up the good work, we know you can do it! Love ya to pieces too Thoom Tobama ;p

    BeantwoordenVerwijderen