vrijdag 19 oktober 2012

Uitkijk 3

Lieve vriendjes en vriendinnetjes! Volgens mij ga ik nooit een "gewone" week hebben op mijn zending! (als dat uberhaupt bestaat) Gekke gekke week, waarom? hierom: Mijn collega Elder Fernandes is een Belg. In belgie hebben ze nu blijkbaar verkiezingen en als Belg MOET je stemmen. Anders breek je een of andere wet ofzo? dus Elder Fernandes moest gaan stemmen, alleen zit ie net als ik in Suriname. Dat zou dus knap lastig worden. Na flink wat paperwork is het geregeld en kan zijn vader voor hem gaan stemmen. Kostte ons 2 halve dagen om dit in orde te maken. Vervolgens krijgen we midden in de week te horen dat wij op zoeken moeten gaan naar een nieuw appartement. De Landlord gaat meer geld vragen en dat slaat nergens op dus moeten wij eruit. We moeten proberen zo snel mogelijk een nieuwe te vinden!! Maar geen vrees de kerk zal net zo lang blijven betalen tot we iets anders vinden :) (zal dus niet op straat komen te staan mocht iemand dat denken). Tot slot was er een begrafenis. De vrouw van de district president (soort ringpresident als er geen ring is) is vorige week overleden. Was een mooie dienst en wij als Elders waren gevraagd om een lied te zingen "come thou fount of every blessing". Ik voel mij gezegend met hoe het evangelie werkt, dat wij na de dood elkaar weer terug kunnen. Het houdt niet op na dit leven, dan begint het beste deel pas. Maar dat neemt niet de pijn van het gemis weg. Oke verder deze week een onderzoekster die gedoopt wil worden ^^ alleen is ze een beetje angstig om het haar moeder te gaan vertellen.. maar het gaat zeker goed komen :) want als je kiest om de weg van de Heer te volgen zal de Heer de weg voor je bereiden :) Klinkt goed vind je ook niet? We proberen ook minder active leden weer terug in de kerk te krijgen, dit lukt best aardig :) Is echt een zegen om horen dat zij een verschil merken in hun leven nu ze weer bezig zijn met dingens Gods :) Maar goed lieve mensen dat is het alweer voor deze week!! Laten we als afsluiter een quote die mijn zendingspresident gebruikte neer zetten: "Don't worry, be happy, the Lord is with you" Liefs, Elder Thomas Bechan PS Kan iemand de oudere jeugdwerk kinderen van de wijk zoetermeer bedanken?! Heb deze week een pakketje ontvangen met allemaal tekeningen en dingens van hun, echt super stoer ^^ zeker die van Julien heb ik met een dankbaar hart ontvangen :D