dinsdag 2 oktober 2012

Uitkijk

Hallo mensjes! Wat een week wat een week!! We hadden een zuster die gedoopt werd, werd echt een geweldige dienst!! Net als als hier begon de dienst chaotisch.. Wij kwamen daar aan in een bus vol met leden. Ons kerk gebouw heeft geen doopfont dus moesten we naar Tamega (of hoe je het ook mag spellen). Waren niet alle deuren in het gebouw open! en de persoon met de sleutels was net weg en kon niet terug komen. Wij dus andere Elders van Tamega proberen te bereiken maar wilde ook niet helemaal lukken. Nou goed 15min later kwamen die Elders opdagen en was alles goed ^^ Maar Suriname zou Suriname niet zijn als het nu goed was! Wat bleek zuster van Dijk (de gene die gedoopt ging worden) was er nog niet XD wat een heerlijk volk is het toch :) de zuster kwam 45min te laat en niemand die het erg vond, mijzelf mee gerekend. Maar goed was toen de dienst eenmaal begon een uiterst goede dienst :D kort samengevat het was AWESOME!! Verder deze week heb ik tijdens de doopdienst en vanochtend tijdens sporten alle Elders van Suriname ontmoet. en ze zijn geweldig ^^ stuk voor stuk! Ook zeker leuk om Elder Job elke keer weer te zien, een bekend gezicht ^^ Verder deze week veel lessen gegeven en dit ging zeker goed ^^ voel me echt goed hier, voelt nu al een beetje als thuis :) zoveel lieve mensen. Gisteren een les gegeven aan een onderzoekster en volgens mij weet ze al dat het evangelie waar is, alleen wilt ze het niet toegeven. Als deze zuster besluit het toe te laten in haar leven zou ze zo gelukkig kunnen worden!!!! dus allemaal even met me mee bidden (bij voorbaat bedankt). We hadden ook een jeugdwerk activiteit, de kerk hier is niet zo georganiseerd als in Nederland. Dingen gaan hier nou eenmaal rustiger aan :) bijvoorbeeld de dienst op zondag start hier gemiddeld om 10.15/10.20 omdat om 10.00u er nog niet zoveel mensen zijn. Op een of andere manier vind ik het niet erg maar geniet ik er van. Begin steeds meer van de mensen te houden :) Mijn collega is in 1 woord samen te vatten: AWESOME. Elder Fernandes is echt 1 van de beste collega's die ik me maaar kan wensen :) OH mensen tijd is kort! dus moet weer wieberen. Brieven schrijven en ontvangen duurt hier iets langer dan in de MTC volgens mij, maar dat mag de pret niet drukken want brieven schrijven en ontvangen is geweldig ^^ Mensen onthou ik heb jullie lief! ook al ben ik aan de andere kant van de wereld dat maakt niet, I still love y'all! Liefs, Elder Thomas Bechan PS het postadres uit de vorige mail klopt en mag zeker gebruikt worden ^^

Geen opmerkingen:

Een reactie posten