woensdag 31 oktober 2012

Uitkijk 4

Lieve mensen, - - - - - - - - - - - - - Wat een week, wat een week. Laat ik beginnen met de volgende mededeling: Kakkerlakken zijn de meest smerigste dieren/wezens/hoe-je-het-ook-wilt-noemen die er op deze aardbol rond kruipen. En deze week was blijkbaar kakkerlakken week, mijn hemel wat waren het er veel deze week. Volgens mij het enige doel van hun bestaan om mensen lastig te vallen, echt bah. Oke goed dat gezegd en gedaan was het een uiterst interessante week (alweer, ik weet het). Heel veel contacts (langs deuren gaan) gedaan!! en we hebben echt super veel nieuwe onderzoekers gevonden :D (jeej ^^) nu hopen dat ze naar ons willen blijven luisteren en er op deze manier achter komen dat wat wij te vertellen heb het woord van God is. We hadden ook 1 hele rare les met een man van het Hindoe geloof. Hele rare Geest was aanwezig en die man was gewoon heel raar. Bleek die dronken te zijn XD toen we daar achter kwamen zijn we vriendelijk het huis uitgestuurd. We hebben ook een Nederlander ontmoet!! echt in de middle of nowhere gewoon. Stopte zijn auto en begon met ons te praten. Deze meneer is een lid van de kerk van Jezus Christus van de Heiligen der laatste Dagen! hoe is het mogelijk denk je bij je zelf. Ben je echt op een afgelegen weg kom je zo iemand tegen. Volgens mij was die meneer ook uiterst verrast en blij om zendelingen te zien in zo'n gebied! - - - - - - - - - - - - - Verder heb ik deze week nog 1 dagje in Koewarasan (andere gebied in onze zone) door gebracht. En terwijl ik met Elder Grange (mijn collega van de dag) op de fiets was werden we gebeld door de assistens of the president! Voor mijn eerste "transfer call" (elke 6weken worden er veranderingen aangebracht in het zendingsveld) en ze vertelden mij dat ik vanaf volgende transfer met Elder Warner in Koewarasan zou dienen!! Ook wel *poef* weg Elder Fernandes (mijn trainer) en *poef* weg mijn eerste gebied (Uitkijk). Had het hier best moeilijk mee want had niet zien aankomen dat ik van gebied zou wisselen... Heeft mij 2dagen geduurd om me er bij neer te leggen dat ik uit Uitkijk weg moest. Braaf afscheid genomen van alle leden gisteren, wordt ik in de middag gebeld: "Oh er zijn wat veranderingen je zal blijven in Uitkijk en Elder Warner komt naar Uitkijk". Hoe bedoel je emotionele rollercoaster!! had ik mij eindelijk in gesteld op een verblijf in Koewarasan wordt het weer anders.. Maar goed na een nachtje slapen heb ik me er bij neer kunnen leggen dat ik in Uitkijk blijf :) is maar eigenlijk beter ook. - - - - - - - - - - - - - Oh ik heb trouwens echt een mini hartaanval gekregen deze week. Dit is de situatie: Elder Fernandes en ik zijn helemaal klaar voor de dag, gebedje gezegd en klaar om onze schoenen aan te trekken. Ik ga zitten pak mijn schoen om veters los te maken. Springt er een kikker uit me schoen!! Schrok mijzelf een ongeluk. was me wel een ervaring zeg. Sindsdien kijk ik elke dag even in mijn schoenen om niet voor verrassingen te komen staan. MAAR wat denk je, vergeet ik het 1dag en ja hoor.. XD Ik pak mijn schoen trek hem aan en ik voel dat er wat in mijn schoen zit. binnen een splitsecond realiseer ik mij dat er waarschijnlijk een kikker in mijn schoen zit!!!! Heb nog nooit zo snel in mijn leven mijn schoen uitgetrokken.. Ik in mijn schoen uitschudden en ja hoor *plop* een kikkertje op de grond. Gelukkig was die nog helemaal heel en levend (anders had ik echt een vieze rotzooi in mijn schoen). - - - - - - - - - - - - - Onze onderzoekers met een doopdatum komen braaf naar de kerk elke week :) en zijn echt goede stappen aan het maken! En omdat ik nu mag blijven in Uitkijk zal ik hun goed kunnen begeleiden naar de doop toe ^^ O Yeah :D. - - - - - - - - - - - - - Maar goed lieve mensen dat was alweer voor deze week.. Tot de volgende keer. Deze keer heb ik echt veel foto's (dacht namelijk dat ik weg zou gaan uit Uitkijk en de mensen lang niet meer zou zien), dus aanschouw en geniet!! - - - - - - - - - - - - - Smile, be Happy, God is with you :) - - - - - - - - - - - - - Liefs, Elder Thomas Bechan- - - - - - - - - - - - - Elder Thomas Bechan; PO BOX # 2932; Paramaribo Suriname; South America

Geen opmerkingen: