dinsdag 12 maart 2013

uitkijk 21



Lieve vriendjes en vriendinnetjes,

Ik ga Uitkijk verlaten! Geloof het of niet maar na 6 maanden worden overgeplaatst naar een nieuw gebied. Namelijk naar Koewarasan en ik zal hier gaan dienen met Elder Grange. Hij is een Amerikaan (altijd verrassend) en komt uit Idaho. Hij gaat over 3maanden alweer naar huis want dan is zijn zending klaar. Hele leuke Elder kijk er naar uit om met hem te dienen. Vanaf volgende week ben ik ook zone-leader. Wat inhoudt dat ik verantwoordelijk ben voor alle Elders in mijn district. Ik moet hen helpen het beste uit zich zelf te kunnen halen. Is best een uitdaging lijkt me zo maar kijk er zeker naar uit :) Minpuntje aan dit alles is dat ik Uitkijk zal verlaten. Dan in het bijzondere alle lieve, leuke en geweldige mensen in Uitkijk! Is toch wel moeilijk moet ik toegeven. Heb 6maanden lang deze mensen geholpen God te volgen in hun leven. Ik hou van deze mensen. En ik ga ze zeker missen.... maar ondanks dat kijk ik uit naar de nieuwe uitdaging.



Op 30 maart zullen br Orlando & zr Gerda gedoopt gaan worden!!! Hoe geweldig is dat! Ik ben zo blij voor hun. De reden dat ze nog niet eerder gedoopt zijn is omdat br Orlando een drankprobleem heeft. Eng no kan lib Biri. Maar hier komt de wonderbare kracht van het evangelie te hulp. We hadden br & zr uitgenodigd om meer kracht van de Heer te zoeken. Door dagelijks samen Schriften te lezen en op hun knieĆ«n te bidden. Sinds ze deze uitdaging houden kan je gewoon een verandering zien!! Het is geweldig. Je kan zien dat ze gelukkiger zijn. Br Orlando heeft ook een ervaring gedeeld waarin hij bewust koos om geen alcohol te gaan drinken! Dit is de eerste keer dat hij "nee" zegt tegen alcohol als hij in een situatie is waarin het "niet erg is" om te drinken. Hij zegt dat hij meer kracht voelt in zijn leven. Lieve vrienden ik kan tot u getuigen dat dit komt door en van God. Zelf kunnen wij niet zoveel, maar met de hulp van God kunnen wij alles. De Heer heeft gezegd: "en indien de mensen tot Mij komen, zal Ik hun hun zwakheid tonen. Ik geef de mensen zwakheid, opdat zij ootmoedig zullen zijn; en mijn genade is genoeg voor alle mensen die zich voor mijn aangezicht verootmoedigen; want indien zij zich voor mijn aangezicht verootmoedigen en geloof hebben in Mij, zal Ik zwakke dingen sterk voor hen laten worden" (Ether 12:27). Het is van uiterst belang dat wij onze zwakheden sterk maken. Ons gehele doel hier op aarde is om uit eindelijk bij God te wonen en te worden als God."As man now is, God once was; As God is now man may be" (Lorenzo Snow). Wij zijn alle kinderen van onze Hemelse Vader en daarmee hebben wij het recht om net zo te kunnen worden als hem. Een koe krijgt toch ook geen lam, of een schaap een kalf? Dit recht moeten we alleen wel nemen. "En nu zie, mijn geliefde [vrienden] dit is de weg; en er is geen andere weg noch naam onder de hemel gegeven waardoor de mens kan worden behouden in het koninkrijk Gods" (2 Nephi 31.21). Mag u raden wie die naam is (het begint met een J en eindigt op us).

Maar goed tijd is alweer voorbij.
Deze week hebben we beetje mee geholpen met een huis bouwen. Heerlijk eenvoudig is het om hier een huis te bouwen!

Lieve vrienden ik hou van jullie.
Elder Thomas Bechan


PS.
I broke 2 bikes this week..
Mijn eigen en de dag erna de reserve fiets.. Maar gelukkig is het weer gemaakt :)