dinsdag 26 maart 2013

Koewarasan 2


Ik heb begrepen dat het ijskoud is in Nederland. Als het helpt ik zal
extra aan jullie denken als ik hier in de heerlijke zon fiets. Dit
is land is echt ongelooflijk prachtig. Elke avond een geweldige
zonsondergang en zolang het niet regent schijnt de zon.
Heb een geweldige "persoonlijke" ervaring gehad deze week. Ik was aan
het fietsen en zat te denken over God. Wie is Hij? Waarom doet Hij wat
Hij doet? De antwoorden hierop ken ik al en weet ik al. Maar ondanks
dat besloot ik toch in gebed te gaan en aan hemelse Vader de vraag
voor te leggen. Tijdens mijn gebed voelde ik een wonderbaarlijk gevoel
over mij heen komen. Het drong door tot in het binnenste van mijn
hart. Echt compleet en totaal was het gevoel van binnen. Het gevoel
vertelde mij dat God Hij is mijn hemelse Vader. Hij is letterlijk mijn
Vader in de hemel. Het allerhoogste Wezen, het machtigste Wezen is
mijn Vader. Ik wens, ik hoop en ik verlang dat een ieder dit mag
beseffen. Dat God uw Vader is. Niet alleen die van de buurman of van
de melkboer maar ook van u. Dat zelfde gevoel vertelde mij ook meteen
waarom Hij doet wat Hij doet.
 
"Want zie, dit mijn werk en mijn heerlijkheid: de onsterfelijkheid en
het eeuwige leven van de mens tot stand brengen" -Mozes 1:39
 
Hij wilt u het eeuwige leven geven. Hij wilt dat u bij Hem kunt wonen
en voor nooit meer te gaan. Hij wilt dat u gelukkig bent. Neem 1
minuutje en lees de tekst nog een keer. Wat is zijn werk? waarom denkt
u dat dit zijn werk is? en wat voor verschil zou het maken als u dit
met zekerheid zou kunnen voelen.
 
Dit gevoel waar ik het over had is de Heilige Geest.
 
"Ja, zie, Ik zal in uw gedachten en in uw hart tot u (vul uw eigen
naam in) spreken door de Heilige Geest, die op u zal komen en die in
uw hart zal wonen" - L&V 8:2
 
Dit heb ik ervaren ik heb ervaren dat Heilige Geest in mijn hart is
gaan wonen. En dit gevoel zou ik voor niets willen ruilen, waarom?
Omdat niets mij gelukkiger zal  en kan maken. Dit voel ik door de
Geest die in mij is.
 
In de naam van Jezus Christus, Amen.
 
Lieve vriendjes en vriendinnetjes,
Geniet van dingen die God aan u geeft
 
Lobi,
Elder Thomas Bechan